Administratief medewerker

Administratief medewerker

Beschik jij over een sterk analytisch vermogen en kun jij nauwkeurig administratieve taken verwerken? Dan vragen we jou om ons team te komen versterken! Als administratief medewerker doe je de debiteuren- en crediteuren administratie, de loonadministratie en stel je wekelijkse rapportages op voor onze klanten. Eenmaal werkzaam bij Stad Alkmaar Logistics zal continue worden gekeken hoe jouw capaciteiten het best benut kunnen worden en is er veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling.

 

Vacature administratief medewerker m/v 24 – 40 uur per week

Deze functie is uit te breiden met aanvullende werkzaamheden als het bijhouden van de socials of het ondersteunen van de salesafdeling.

 

Als administratief medewerker ben jij verantwoordelijk voor:

 

1 Boekhoudkundig werk

Zoals het boeken van bank, inkoop- en verkoopfacturen.

Algemeen boekhoudkundige werkzaamheden ter ondersteuning/vervanging van de hoofdadministrateur.

Je bent bekend met het werken in Afas, werken met Excel en mogelijk het maken van overzichten als Power BI.

 

2 Loonadministratie voor 65 FTE

Denk hierbij aan het bijhouden van een urenadministratie, het berekenen lonen en het (ver)werken met de software van  Loket/Saldad.

 

3 Verantwoordelijk voor de bank

Denk hierbij aan overboeken/autoriseren van banktransacties, waarbij er een “vier-ogen” beleid wordt toegepast.

Het is van belang dat je betrouwbaar en vooral precies bent om in de bank betalingen te verwerken.

 

4 Voorkomende/overige administratieve werkzaamheden zoals daar zijn:

  • Facturatie, controle inkoop/verkoop facturen;
  • Brandstofadministratie en het produceren van excellijsten met verbruikscijfers van de verschillende voertuigen;
  • Palletadministratie (optioneel);
  • Verlofadministratie (optioneel).

 

Werkzaamheden:

  • Het inboeken inkomende facturen (Afas);
  • Het betalen inkomende facturen (Afas);
  • De facturatie van debiteuren- en crediteurenbeheer;
  • De Loonadministratie (Saldad/Loket);
  • Het opstellen rapportages en overzichten (Excel/Power BI);
  • Werken met LM (Logistic Manager TMS/WMS).

 

Wat verwachten we van jou?

  • Je hebt een afgeronde MBO+ of HBO-opleiding, zowel op werk- als denkniveau;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift, Engels en Duits is een pré;
  • Je hebt een dienstverlenende, klantvriendelijke en flexibele instelling en beschikt over goede contactuele en sociale eigenschappen;
  • Je bent nauwkeurig, pro-actief en klantvriendelijk en je bent empathisch ingesteld;
  • Je hebt affiniteit met onze branche en je werkt precies, ook onder tijdsdruk;
  • Je hebt afgeronde administratieve MBO- of HBO-opleiding;
  • Je bent woonachtig in de regio Alkmaar;
  • Je beschikt over een recente VOG verklaring.

 

Wat bieden we jou?

  • Een leuke uitdagende job bij één van de oudste familiebedrijven van Alkmaar;
  • Een moderne en centraal gelegen werklocatie in Alkmaar;
  • Werktijden van 08:30 tot 17:00 uur, inclusief een half uur middagpauze, andere werktijden zijn bespreekbaar;
  • Een leuk team van collega’s en een goede werksfeer met volop ruimte voor eigen inbreng;
  • Goede arbeidsvoorwaarden en pensioenregeling conform de CAO Transport en Logistiek Nederland. (TLN);
  • Cursussen en opleiding op kosten van het bedrijf;
  • Volop de mogelijkheid om door te groeien.
Solliciteer nu!